سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 53379
کل یادداشتها ها : 258
خبر مایه


< 1 2 3 >

 

افتخار آفرینی بانوان کاراته کار در مسابقات انتخابی استان

نائب رئیس هیأت کاراته شهرستان در سخنانی بیان نمود :

در روز جمعه مورخ 23/2/90 چهار  نفر از بانوان کاراته کار تفتی با مربیگری سرکار خانم صمد زاده به مسابقات کاراته انتخابی

 استان که در سالن شهید صدوقی یزد برگزار می گردید  اعزام گردیدند که نفرات ذیل توانستند افتخار آفرین باشند :

فریبا دهقانپور رده سنی جوانان در وزن 54+        مقام اول

ساناز پهلوان رده سنی جوانان الف در وزن 47-        مقام سوم

فاطمه فاتحی در رده سنی جوانان ب در وزن 59+     مقام سوم

در ادامه ضمن تقدیر و تشکر  از زحمات بی دریغ و دلسوزانه مربیان کاراته در شهرستان  برنامه آموزشی کاراته بانوان را به شرح ذیل اعلام نمودند :

روزهای فرد ساعت 16 الی 30/17 مربیگری خانم صمد زاده

روزهای زوج ساعت 16 الی 30/17  مربیگری خانم کاظمی

مکان :     طبقه فوقانی استخر سرپوشیده تفت واقع در میدان قدس ( باشگاه شینتو )   

 


  

 

 

 

 

نام : بهار ابریشمی مقدم                                               نام پدر :محمد آقا                                                                               تاریخ تولد: 1/4/1383                                                      

                                             محل تولد : شهرستان تفت                                           سطح تحصیلات:اول دبستان                                                            نام آموزشگاه  : خاتم انبیاء

                                                                                       عضو تیم شنا ی نونهالان                                                       

شاخص فعالیتهای بهار  :

1- شنا و دوچرخه سواری           2-عضو مرکز فرهنگی هنری تفت  

2- نقاشی                              3- سفالگری       

در طولانی ترین روز سال آن هنگام که خورشید کویر اوج ، هنر نمایی و حررات خود را نثار نگین کویر می کرد خداوندگار خورشید بهاری بهار پرور را به آغوش گرم خانوادش هدیه داد .

نیمی بعد از دوبهار از تولد بهار کوچکمان نگذشته بود که نام رنگهای زیبای طبیعت را به زبان مادری و بین المللی ( انگلیسی ) فرا گرفت .

بهار چهارساله برای هرکدام از تصاویرش روایتی خلق کرده و حتی خوابهایش را به صورت تصاویر روایی ارائه می کرد در همین احوال بود که دستان کوچکش با گل سفال آشنا شد و دوستی و علاقه وافر خود به حیوانات را از طریق نوازش و پردازش گل سفال به نمایش گذاشت .

او آرامش را در آب دید و به شنا علاقه مند گردید بهار در سن 4 سالگی شنا را شروع کرد و تاکنون توانسته است سه شنا را فرا گیرد  او همکنون عضو تیم شنای شهرستان در رده سنی نونهالان است بهار هر روز به مدت یک ساعت دوچرخه سواری می کند او به رشته سوارکاری و رزمی نیز علاقه دارد .

«بهار کوچکترین عضو جامعه ورزشی تفت می باشد که هر روز ورزش می کند »

امیداواریم در سایه ی الطاف پروردگار خوب و مهربان راه ورزش و هنر را ادامه دهد و ما شاهد موفقیت های بعدی او باشیم .                   

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      « روابط عمومی اداره تربیت بدنی شهرستان تفت »       


  

داور تفتی   برای داوری مسابقات لیگ برتر نوجوانان کشور به شیراز دعوت شد

ابوالفضل جعفر پور( داور درجه دو فوتبال )  بعنوان داور وسط مسابقه فوتبال ، بین تیم های سایپای شیراز و شهرداری لاهیجان را سوت زد .


  

همانطور که  قبلا" گفته شد ورزشهای مناسب و رایج زمان سالمندی پیاده روی و قدم زدن می باشد ولی در اینجا به چند تمرین ورزشی مفید برای سالمندان اشاره خواهد شد .

تمرینات با دیوار :

تمرینات با دیوار مکمل خوبی برای ورزشهای انجام شده و حرکات تعادلی می باشند . این تمرینات می تواند همراه با تمرینات زمینی برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری استفاده شود .

وضعیت بی حرکت سمت راست به حالتی گفته می شود که سمت چپ بدن فرد بطرف دیوار قرار دارد و کف دست چپ روی دیوار است و آرنج دست چپ کمی خمیده است .

حالت خنثی وضعیتی است که صورت بطرف جلو و فرد ایستاده باشد . بطوریکه وزن بدن بر روی هر دو پا مساوی تقسیم شده و بازوها راحت در طرفین باشد . زمانیکه حرکتی انجام نمی شود،  باید زانوها را آهسته حرکت دهید تا تعادل بهتری ایجاد شود و به سهولت وزن بدن از یک پا به پای دیگر انتقال یابد

به جلو هل دادن :

در وضعیت بی حرکتی به جلو بایستید بطوریکه 30 تا 37 سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشید . پاها کنار هم باشد و کف دستها در نقطه ای متناسب با ارتفاع و عرض شانه بر روی دیوار بصورت صاف قرار گیرد .

سپس با خم کردن آرنج ها خود را به دیوار نزدیک کنید و سپس با فشار وارد کردن به دیوار و صاف کردن آرنجها دوباره به حالت اولیه برگردید .

سپس در حالیکه پشت بدن به دیوار قراردارد زانوها را صاف کرده و بایستید . این حرکت را باید به شکلی انجام دهید که هر دفعه که در وضعیت نشسته قرار می گیرید 15 ثانیه در آن حالت بمانید .

 

احتیاط :

افرادی که هنگام ایستادن روی پاهایشان متزلزل هستند یا کسانیکه ضعف ماهیچه چهار سر ران را دارند نباید حرکت نشستن با دیوار انجام دهند .

بلند کردن ساق پا :

ابتدا در وضعیت بی حرکت سمت راست قرار بگیرید ، ساق پای سمت راست خود را با دست راست بالا بیا ورید ، پنجه دست راست به سمت جلو صاف باشد ( خمیده نباشد ) و پای دیگر باید به مقدار جزئی خم شود ، قبل از اینکه این حرکت را با پای سمت چپ انجام دهید باید حداکثر تا 8 مرتبه پشت سر هم این حرکت را با پای سمت راست خود انجام دهید .

 

زانو بلند با حالت ضربدری :

در حالیکه وزن بدن را روی پای چپ انداخته اید ، به کمک دیوار یا فرد دیگر زانوی راست را به سمت وسط بدن بلند کنید ، پای راست را به صورت ضربدری روی پای چپ بیاورید و پنجه پای راست را به قسمت چپ پای چپ بزنید ، زانوی راست را دوباره به سمت وسط برگردانید و سپس پای راستتان را به زمین بگذارید ، این حرکت را با پای چپ تکرار کنید . در حالیکه پای چپ را روی پای راست می آورید .

 

 

 

 

کشش پهلو :

ابتدا در وضعیت بی حرکت سمت راست قرار بگیرید ، دست را بالای سر برده و با دست راست خود کشش به سمت دیوار را ادامه دهید ( بشمارید 4،3،2،1) کمی خم شوید . این کشش را تا شماره 8،7،6،5 نگهدارید و سپس با شماره 4،3،2،1 دست راست را به سمت جلو و پایین بدن برگردانده و به حالت اولیه برگردید (8،7،6،5 ) این حرکت کششی را می توانید 4 مرتبه با سمت راست بدن خود انجام دهید و سپس به وضعیت بی حرکت سمت چپ تغییر وضعیت دهید .

 

                                                                        ادامه دارد ...

                                                                                               « روابط عمومی اداره تربیت بدنی شهرستان تفت  »            


  

مقام معظم رهبری :

تعلیم و تربیت به معنای زندگی بخشیدن به فرد و جامعه است .

ضمن گرامیداشت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا ( س )

روز 12 اردیبهشت  سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی و به کلیه معلمان و دست اندر کاران عرصه تعلیم و تربیت تبریک عرض می نمائیم .

جامعه ورزش شهرستان تفت


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ