سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 53334
کل یادداشتها ها : 258
خبر مایه


چرا کوهنوردی می کنیم ؟

آیا کوهنوردی ورزشی لذت بخش است ؟ آیا جلوه کوهستان همان آوایی است که از دور مرا می خواند؟آیا حس توحش انسان غار نشین کاملا"از وجود ما پاک شده است؟ آیا همین حس نیست که دوباره ما را به زحمت می اندازد؟میل به صعود چیست؟

اگر یک روز به کوه بریم، برف بازی کنیم ، اسکی و... یا در یک روز برفی سری  به کوهستان بزنیم از لذت کوهنوردی تا مدتها صحبت خواهیم کرد. اما وقتی واقعا  " کوهنوردی می کنیم باز هم از این لذتها خبری هست؟ بعنوان یک کوهنورد یک ساعت مانده به قله را در ذهنتان مجسم کنید. خوب چه می بینید؟ نفس دیگر نه ممد حیات است و نه مفرح ذات بلکه کمی اکسیژن است که به سختی آن را از طبیعت وحشی گدایی می کنید.ضربان قلبتان دیگر نه هفتاد و پنج است نه هشتاد نه صد  . پرنده بینوایی که خود را به در و دیوار قفس می کوبد مثلا قلب شماست   .بینید من از کوهزدگی صحبت نمی کنم،از بوران بی رحمی که اصرار دارد همه چیز را نابود کند هم صحبت نمی کنم .حتی نمی خواهم سر درد دل طناب بی نوایت را باز کنم. یا از دستانت که دیگر از باقیمانده مغزت فرمان نمی برند.

 من فقط شرایط عادی یک ساعت مانده به قله را می گویم. در این لحظات به تنها چیزی که فکر نمی کنم لذت بردن است، در واقع اصلا فکر نمی کنم، کمی لجاجت، کمی دیوانگی، و پرچم یا کلبه ای که مثلا نشانه قله است و لحظه ای سایه سنگینش را از روی سر من بر نمی دارد. پس چرا کوهنوردی می کنیم؟ باز هم بخاطر لذت؟ چه کسی می تواند به من بگوید چرا؟

 به راستی کوهنوردی فقط ورزش نیست، کوهنوردی یک روش زندگیست


 نام : علی فلاح تفتی                                                              نام پدر : امرالله                                                                          تاریخ تولد: 17 بهمن 1361                                                                                        محل تولد : شهرستان تفت                        

                  سطح تحصیلات: کارشناسی                                                          رشته تحصیلی: مهندسی صنایع- تولید

                                                                                                                                                 سمت  : رئیس هیأت کوهنوردی شهرستان تفت

پایگاه اینترنتی : http://koohnavardi-taft.blogfa.com

ایمیل : kooh.taft@gmail.com

مهمترین قلل صعود شده :

1- دماوند (5 مرتبه) (5671 متر)     2- علم کوه (4850 متر)

3- سبلان (4811 متر)                  4- مرجیکش (4500 متر)                          5- دنا (4350 متر)                        6- شیرکوه (4075 متر)                7- برفخانه (4050 متر)                             8- توچال (3962 متر)

صخره نوردی:

·         صخره نوردی در مسیر سامان در دره گاهان به ارتفاع 220 متر

·         صخره نوردی در صخره های دره گاهان

دوره های گذارنده شده:

·         کارآموزی کوهپیمایی

·         مقدماتی سنگنوردی

·         پزشکی کوهستان

·         امداد و کمکهای اولیه

·         امداد تکمیلی

·         دوره تخصصی جستجو و نجات کوهستان

برنامه های آتی و در دست اجرا:

·         صعود به مجموعه قله های شاخص کشور با ارتفاع 4000 متر و بیشتر از مسیرهای مختلف

·         صعود به قله کازبک و آرارات در خارج از کشور

·         برنامه های طبیعت گردی و دره نوردی در کشور همراه با گروه های مختلف سایر استانها

·         به بهره برداری رساندن سالن سنگنوردی رشته بولدرینگ در تفت

·         توسعه ورزش سنگنوردی در طبیعت

·         تشکیل دوره های مختلف کوهپیمایی و سنگنوردی و برف ویخ

·         و ...

هیأت کوهنوردی شهرستان تفت بعنوان هیأت برتر در سال 1389 از سوی اداره تربیت بدنی معرفی گردید .

 

                                                                                                       « روابط عمومی اداره تربیت بدنی شهرستان تفت »


  

در روز سه شنبه بعد از ظهر  مورخ 16/1/90 سالن بدنسازی و پرورش اندام در بخش گاریزات با حضور محمد حسین شاهدی رئیس هیأت روستائی و عشایری استان ، الوانساز رئیس اداره توسعه ورزش همگانی و قهرمانی ، بخشدار گاریزات و رئیس اداره تربیت بدنی و جمعی از ورزش دوستان  افتتاح گردید.

خوانین زاده بیان نمود این سالن توسط بخش خصوصی زیر نظر هیأت روستایی و عشایری راه اندازی گردیده و قرار شد توسط هیأت روستائی و عشایری نسبت به تأمین وسایل مدرنتر و بروز تر اقدام لازم بعمل آید در ادامه آقای خوانین زاده بیان داشت در نظر است جهت توسعه و تعمیم ورزش شهرستان با همکاری بخشداریها ، انشاءا... در هر بخش یک سالن بدنسازی راه اندازی گردد .  


  

 مسئول ورزش بانوان شهرستان بیان داشت در سال 89 تعداد ورزشکاران سازمان یافته شهرستان در بخش بانوان نسبت به سال 88 دو برابر گردیده است .

در نظر است در سال آینده محلی را برای اسکیت ، دو میدانی و دوچرخه سواری ویژه بانوان احداث نمایند .

در سال که گذشت ما توانستیم 3 مربی شنا و 4 ناجی غریق ، در رشته شطرنج یک مربی و ایبروبیک   1 نفر و استپ 2 نفر را به جامعه مربیان خود اضافه نمائیم .

آمار بیمه ورزشکاران سازمان یافته تا پایان سال 89   2480 نفر آقایان 1876 نفر و بانوان 604 نفر و رشد        06/0 درصد نسبت به سال گذشته

 


  

BMI

محاسبه آماری است که سلامت یک شخص را از نظر مقایسه وزن با قد محاسبه می کند . با این مقیاس میتوانیم تعیین کنیم یک شخص کمبود وزن دارد یا اضافه وزن .BMI با این روش محاسبه می شود : وزن افراد به کیلو گرم ، تقسیم بر مجذور قد قد به متر

وزن ایده آل :

مردان : 1/48 برای 5/152 سانتی متر + 09/1 کیلو گرم به ازای هر سانتی متر اضافه

زنان : 4/45 برای 5/152 سانتی متر + 09/. کیلو گرم به ازای هر سانتی متر اضافه . بعد از ارزیابی جثه بدن ، در صورت ریز جثه بودن رقم بدست آمده را منهای عدد دو و در صورت درشت جثه بودن ، رقم به دست آمده را به اضافه عدد دو می کنید .


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ