سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 53385
کل یادداشتها ها : 258
خبر مایه


< 1 2 3

در ادامه مسابقات مدرسه والیبال متولدین سال 75 و به بالا روز سه شنبه مورخ 7/4/90 تیم والیبال تفت در مقابل تیم زارچ توانست با نتیجه 2-0 حریف خود را مغلوب نماید . در ادامه بازیها تیم تفت در روز پنج شنبه مورخ 16/4/90 مقابل تیم نوری بازی می کند .

 


  

مسابقات هفته اول لیگ برتر فوتبال بزرگسالان یزد فصل 90

هفته اول با 6 بازی آغاز که روز پنج شنبه مورخ 2/4/90 تیم میثاق تفت میزبان سرامیک میبد در ورزشگاه آزادی تفت بود که تیم میثاق موفق به زدن 2 گل و کسب سه امتیاز بازی گردید ضمنا" هفتهدوم جمعه مورخ 10/4/90 میثاق سپاه تفت در محل ورزشگاه آزادی میزبانت کشاورز اردکان خواهد بود .

سرپرست تیم هندبال تفت که بعنوان نماینده استان یزد در سال جاری در لیگ دسته اول باشگاههای کشور حضور خواهد داشت در جلسه قرعه کشی حضور پیدا کرد و تیم تفت در گروه      B     با تیم های شهر کرد – جهرم و تیم هم گروه شد که شانس این تیم جهت صعود به دور دوم بسیار زیاد می باشد اما این در شرایطی است که این تیم تاکنون موفق به جذب حامی مالی نگردید و قادر به پرداخت حداقل مبلغ 30.000.000 ریال بعنوان حق ثبت نام تیم را ندارد در غیر اینصورت سهمیه لیگ دسته اول باشگاههای کشور را از این شهرستان گرفته و به شهر ستانهای دیگر خواهد داد .

تیم کوهنوردی با نوان تفت روز جمعه مورخ 3/4/90 به قله شیر کوه با حضور 10 نفر صعود کردند . این گروه به مدت 2 ماه است که بطور مداوم به کوههای اطراف تفت و استان صعود های موفقیت آمیز ی را داشته اند و انشاءا... در هر هفته برنامه های متنوعی را خواهند داشت .


  

بسمه الله الرحمن الرحیم

همانطور که اگر آب ، در نقطه ای بی حرکت بماند ، می گند و متعفن می شود . دستگاهها ی بدن انسان نیز ف در اثر بی حرکتی هر کدام ف دچار مشکلات فراوان می شوند.

پوست خاصیت ارتجاعی خود راد از دست داده ، متورم ، قرمز و زحم می شود . عضلات در اثر بی حرکتی دچار آتروفی شده منفبض می گردد و کوتاه می شوند ، مفاصل دچار چسبندگی و جمود می شوند . استخوانها دچار استئو پروسیس می شوند . دستگاه اداری دچار عفونت شده ، سنگهای کلیه و مثانه و نارسائی کلیوی حاصل می شود ، و دستگاه گوارش دچار یبوست شده شکم نفاخ می شود . ریه ها در اثر تجمع ترشحات در حبابچه ها باعث عفونت انسداد و کلاپس ریوی می شود . در اثر بی حرکتی علاوه بر اعضاء بدن انسان ، روان شخص نیز دچار افسردگی ، بی میلی و بی اشتهایی می شود . برای برطرف کردن کلیه عوارض فوق ، ایجاد تحرک و ورزش می تواند ، چاره کار باشد . وحیات و بقاء انسان در اثر لیجاد تحرک و جنب و جوش امان پذیر است . بقول مرحوم اقبال لاهوری :

مازنده به آنیم که آرام نگیریم                 موجیم که آسودگی ما ، عدم ماست

در این قسمت می پردازیم به فعالیتهای کششی و نرمش بدنی

v     تعریف فعالیتهای کششی

v      تعریف نرمش بدنی و روند رو به رشد آن در ورزشکاران بصورت کاربردی و اختصاصی

الف ) فعالیتهای کششی :

کشش و نرمش بخش اصلی و عمده ای از فعالیتعای ورزشی هست که کلیه ورزشکاران در هر رشته ورزشی و حتی افراد غیر ورزشکار که صرفا جهت حفظ سلامتی به انجام حرکتهای بدنی می پردازند .

تمرینات کششی به شما امکان می دهد حتی بدون انجام تمرینات نرمشی ، از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخودار باشد . بسط انعطاف پذیری مناسب یکی از ساده ترین کارها در تمرینات ورزش است . برای دست یابی به سطح بسیار خوبی از انعطاف پذیری به زمان و تلاش کمی نیاز است .

تمرینات کششی گذشته از افزایش دامنه مفاصل ف کارهای دیگری نیز در برنامه تمرینی شما انجام می دهند . درآغاز برنامه تمرینی ، برخی کششهای پویا می توانند تمرینات مفیدی جهت نرمش و گرم کردن بدن باشند . انجام کارها ی کششی  در پایان تمرینات ، بازگشت به حالت اولیه را تسهیل می نماید . بدین معنا که تنش جسمانی را تنظیم نموده ، تشنج عضله را برطرف و جریان خون درون عضله را بهبود می بخشد . تمرینات کششی در عین حال حرکاتی بسیارآرام بخش هستند.

1- الف : روشهای کششی

v     کشش پویا

v     کشش فعال ایستا

v     کشش غیر فعال ایستا یا کشش نرم

v     کشش ایزومتریکی

v     تمرینات کششی در صبح زود

v     کشش در برنامه تمرینی

ب ) نرمش بدنی :

انجام نرمش به معنی فعالیتهای است که عضله های بدن را تقویت کرده ، سلامتی آن را بهبود می بخشد .

تقریبا تمامی ورزشها به نوعی ، نرمش محسوب می شوند ، اما بهتر است ابتدا نرمشهای سبک و منظم داشته باشیم . ورزشکاران محترم باید توجه داشته باشند که یکی از بهترین نرمشها ، راه رفتن سریع و چابک است .

لازم به ذکر است که انجام تمرینات ، به گردش خون در بدن کمک می کند مواد زائد را از بین برده اکسیژن فراوانی به بدن می رساند . هر گاه کسی بخواهد وزن کم کند باید در کنار رژیم غذایی به انجام نرمشهای بدنی نیز بپردازد .

عزیزان باید توجه داشته باشند در کاهش وزن بدن باید در کنار ورزش کردن همراه با نرمش سبک صورت گیرد.

طرح یک برنامه اصولی و منظم نرمش بدنی :

1-    نرمش عمومی شامل مرمش عروقی قلبی و کشش عمومی پویا

2-    نرمش ویژه که حرکات آن بیشتر شبیه به حرکات اصلی تمرین تخصصی شما است .

3-    بخش اصلی برنامه تمرنی که شما در آن ، کار اصلی خود را انجام می دهید .

4-    مرحله سرد کردن

کل نرمش نباید بیش از 30 دقیقه بطول انجامد . از این مدت حدود 10 دقیقه می بایست صرف تمرینات کششی گردد . نرمش باید شامل افزایش تدریجی فشردگی تمرین باشد . مقارن اتمام نرمش ، از حرکاتی که بیشتر شبیه فنون ورزشی تخصصی شما یا کارهای که برای این برنامه تمرینی تعیین نموده اید ، استفاده کنید .


  

 

آنچه توانسته ایم به لطف خدا بوده است .

آقای خوانین زاده بیان داشتند سونا و جکوزی تفت با اعتباری بالغ بر 900.000.000 ریال از محل اعتبارات استانی از سال 1387 شروع به ساخت گردید و به لطف خداوند متعال در خرداد ماه سال جاری به بهره برداری رسید .

این مجموعه شامل سونا خشک و بخار و جکوزی آب سرد و گرم می باشد .

امیدواریم توانسته باشیم قسمتی از نیازهای عموم مردم را فراهم آورده باشیم .

 


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ